کتاب تمرینات حسی حرکتی برای رشد اولیه _ کتاب کاربردی
تمرینات مفید کودکان عادی و دارای اختلالات خاص _مناسب جهت درمانگران و والدین

کتاب تمرینات حسی حرکتی برای رشد اولیه 

بسته کامل از فعالیت های حسی حرکتی جهت رشد کودکان عادی
تمرینات تخصصی در اختلالات خاص
این کتاب با داشتن پروتکل های تمرینی رشدی منبع بسیار خوبی جهت اهداف آموزشی به والدین ،مربیان، درمانگران توانبخشی به خصوص کاردرمانگران کودک میباشد. 
دکتر سجاد پیشه ور _کاندیدای دکترای تخصصی کینزیولوژی رفتار
دکتر کیوان ملانوروزی _هیئت علمی دانشگاه 
تهیه کتاب :تماس با کلینیک توانبخشی قصردشت
۰۹۳۹۲۰۲۴۶۳۶ 
 
فعالیت های حسی حرکتی برای رشد اولیه-یک منبع کاربردی
کتاب فعالیت های حسی حرکتی برای رشد اولیه یک راهنمای عملی و منبع مفید برای والدین، مراقبان، پزشکان و مراکز کار درمانی کودکان است که به روشی منسجم، هوشمندانه و در عین حال ساده و کاربردی برای کار با کودکان دارای مشکلات حسی-حرکتی یا ناتوانی‌های جسمانی، عصبی و یادگیری تدوین شده است.

در این کتاب، مثال‌های حرکتی و ایده‌های کاربردی جالبی برای ارتقاء رشد کارکردی، رشد مهارت‌های حرکتی بنیادی، سواد جسمانی، مهارت‌های ادراکی-حرکتی، رشد آگاهی از خود و محیط، بهبود توجه و هماهنگی کودکان ارائه شده است.

متخصصان علوم حرکتی، مربیان، والدین و سایر کسانی که در تلاش برای بهبود رشد حسی حرکتی یا کمک به استعدادحرکتی و ورزشی کودکان هستند می‌توانند از مزایای این کتاب بهره مند شوند از جمله:

  • دسترسی به مداخلات حسی-حرکتی مناسب
  • روش آموزش انفرادی و گروهی کودکان
  • اصول کار با کودکان خاص مانند فلج مغزی، اوتیسم
  • آشنایی با ابزارهای ارزیابی و غربالگری مشکلات حسی، ادراکی، حرکتی و رفتاری
  • آشنایی با شیوه ثبت فعالیت و نظارت بر پیشرفت کودکان
  • دسترسی به برنامه‌ها، وب سایت‌ها و سایر منابع مناسب

گزیده کتاب فعالیت های حسی حرکتی برای رشد اولیه

نیمرخ کودک

ایجاد یک نیم رخ برای کودک به برقراری ارتباط بین او و والدین مراقبان و متخصصان کمک می‌کند. همچنین این امکان را برای دیگران فراهم می‌کنند تا از علایق خواسته‌ها و نیازهای فردی کودک آگاه شوند. نیمرخ به ثبت سوابقی از دستاوردهای کودک و چیزهای مورد علاقه وی کمک می‌کند، که البته می‌توانند به طور منظم با رشد و نمو او روزآمد شوند.

نیمرخ کودک را می‌توان در پوشه‌های پلاستیکی یا در یک دستگاه الکترونیکی نگهداری کرد تا او از مرور آن لذت ببرد. باید از محرمانه بودن مشخصات کودک اطمینان حاصل شود و در این زمینه یک توافق‌نامه بین افراد وجود داشته باشد. برای مثال در توافق نامه نحوه نگهداری از اطلاعات و مکان نگهداری آن ذکر شود و فرم‌های رضایت‌نامه در آن امضا گردد.

گزیده دوم کتاب فعالیت های حسی حرکتی برای رشد اولیه

تقویت حرکات پایه

از زمان تولد به بعد هم زمان با بالیدگی دستگاه عصبی مرکزی الگوهای حرکتی کودک به تدریج از اعمال رفلکسی به انواع حرکات یک بزرگسال بالغ از نظر جسمی تبدیل می‌شود.

با بالیدگی، این رفلکس‌ها به حدی از پالایش می‌رسند که کودک را قادر سازند وضعیت بدن خود را حفظ کند؛ یعنی، در حالی که دستها در فعالیت های دستکاری ماهرانه درگیر می‌شوند بتواند تعادل سر، تنه و پاها را حفظ کند. این سطح از رشد مهارت از طریق یک توالی منظم از الگوها، از کنترل سر تا پاها و کف پاها و از ایستادن تا راه رفتن به دست می‌آید. (مگیت، ۲۰۰۷، ۲۰۱۲).

شارما و کوکریل (۲۰۱۴۵ و (۲۰۱۴) اظهار داشتند که ترکیبی از بالیدگی عصبی و دنیای جسمی و اجتماعی موجب برانگیختن کودک برای تعامل می‌شود. این امر به نوبه خود، کنترل قامت و حرکت او را تسهیل می‌کند. آنها همچنین اشاره کردند که کودکان با ضایعه عصبی خفیف اما قابل توجه ممکن است.

یک توالی عادی از رشد را حفظ کنند اگرچه ممکن است از نظر کیفی روش های مختلفی برای دستیابی به آن داشته باشند (مثلاً از طریق سینه خیز رفتن). بوثرا (۲۰۰۸) ابزار سودمندی برای کمک به درک والدین مراقبان و متخصصان از مشکلات کودکان مبتلا به فلج مغزی در هنگام تلاش برای حفظ کنترل قامت در برابر گرانش فراهم کرده که ممکن است در توانایی آنها برای حرکت در وضعیت‌های مختلف تأثیر داشته باشد.

آدولف و برگر (به نقل از شارما و کوکریل ۲۰۱۴۵ و ۲۰۱۴۵) خاطرنشان کردند که تغییرات در روش‌های مراقبت از کودکان به این معنی است که برخی اطفال با سرعت‌های متفاوتی به برخی نقاط عطف رشدی خود برای نشستن، سینه خیز رفتن، راه رفتن و بالا رفتن از پله دست می‌یابند و کسانی که فرصت کمتری برای حرکت و تعامل با محیط خود دارند، بسیار دیرتر به این مراحل می‌رسند.

فعالیت بدنی برای ارتقای یادگیری و رفتار کودکان 

رشد حسی حرکتی 

یکپارچگی حسی حرکتی

راهنمای رشد حسی

فعالیت ها و بازی های کم هزینه رشد و یادگیری کودکان

مهارت های حرکتی درشت و ظریف 

کتاب مناسب جهت درمان توانبخشی اوتیسم،بیشفعالی و فلج مغزی 

درمان اتیسم،درمان بیش فعالی ،درمان فلج مغزی و اختلالات حسی حرکتی 

جهت تهیه کتاب با کلینیک تماس بگیرید 

۰۹۳۹۲۰۲۴۶۳۶

برچسب ها :


نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی :*

پست الکترونیک :

نظرات: *

آدرس ارتباطی ما

نشانی:ایران _فارس_شیراز_میدان قصرالدشت(مترو)_انتهای کوچه99قصرالدشت (مقربی)_فرعی راست ابتدای کوچه 34 وکلا(ایمان شمالی/همت شمالی)

موبایل : 09392024636

تلفن تماس : 07136308341