متخصص تأخیر حرکتی رشد وتکامل شیراز
توانبخشی فیزیوتراپی کاردرمانی گفتاردرمانی

کلینیک تخصصی توانبخشی کودکان در قصردشت شیراز

شامل بخش های تخصصی اطفال و بخش تخصصی کودکان تاخیر رشدی و حرکتی می باشد و با توجه به اینکه هر گونه تاخیر حرکتی در کودکان باید جدی گرفته شود توصیه می شود حتما روند پیگیری رشد حرکتی کودکان را جدی بگیرید و در صورت وجود اولین علائم اختلال حرکتی در فرزندان با تیم تخصصی کلینیک توانبخشی قصردشت شیراز درتماس باشید

کلینیک قصردشت شیراز با داشتن درمانگران با سابقه و دارای مدارک علمی معتبر در ایران و به کارگیری با تجربه ترین پرسنل درمانی آماده ارائه بهترین خدمات در شیراز می باشد 

این مرکز به عنوان اولین و مجهزترین مرکز تخصصی توانبخشی اطفال و بزرگسالان با اختلالات حرکتی تجهیزات مدرن توانبخشی را شامل می شود

دانش به روز درمانگران در استفاده از جدیدترین روش های درمانی با پیشرفت درمانی در کوتاهترین زمان در این مرکز کاملا مشهود بود و رضایت مراجعین و بیماران را به همراه داشته است 

تاخیرحرکتی:

تأخیر در رشد حرکتی کودکان زمانی اتفاق می افتد که کودک در یک زمان یا سنی که انتظار می رود ، به نقاط عطف رشد خود نرسد. نقاط عطف رشد مراحلی است که اکثر کودکان آنرا طی می کنند و معمولاً در محدوده سنی مشخصی ظاهر می شوند. به عنوان مثال کنترل سر ، غلت زدن ، سینه خیز رفتن ، چهاردست وپا رفتن ، راه رفتن و صحبت کردن.

رشد کودک به فرآیند توسعه و دستیابی به نقاط عطف رشد کودک اشاره دارد. تأخیرهای غیر طبیعی در رشد و همچنین جلوگیری از رسیدن کودک به این نقاط عطف به تأخیر رشد مربوط می شود. این ممکن است بر مهارت های حرکتی (تاخیر حرکتی) ، گفتاری و زبانی و اجتماعی کودک تأثیر بگذارد. گفته می شود کودکی که در همه این مناطق تأخیر داشته باشد ، دارای تأخیر تکاملی سراسری است.

نقاط عطف رشد کودک به مرور زمان به شکلی مرتب ساخته می شود. کودکان با سرعت های مختلفی رشد می کنند و نقاط قوت و ضعف مختلفی دارند و این بدان معنی است که تشخیص تاخیر در رشد اغلب دشوار است مگر اینکه رشد کودک به میزان قابل توجهی پایین تر از سطح مورد انتظار باشد.

درمان کاردرمانی در تاخیر تکاملی کودکان نقاط عطف رشد حرکتی مانند غلت زدن ، نشستن ، سینه خیز رفتن و راه رفتن و پیشرفت جسمی مانند تعادل ، هماهنگی و تحرک را بهبود می بخشد. کاردرمانی تاخیر حرکتی کودکان و نوزادان ، همچنین پوزیشن صحیح را ارتقا می بخشد و تمرینات سرگرم کننده و تحریک آمیز را برای به دست آوردن ثبات و هماهنگی پوسچر فراهم می کند. کاردرمانی در تاخیر تکاملی همچنین با هدف کمک به کودکان در دستیابی به نقاط عطف خود در اسرع وقت ، باعث افزایش رشد جسمی خواهد شد.

 

چه عواملی باعث تاخیر در تکامل می شود؟

تأخیر در تکامل ممکن است به دلایل زیادی ایجاد شود. عوامل ژنتیکی و محیطی تأثیر فزاینده ای بر رشد حرکتی و تکاملی کودک دارند.

 

عوامل ژنتیکی

کودکان در صورت بروز اختلال ژنتیکی یا کروموزومی مانند سندرم داون در معرض تاخیر در رشد ذهنی ، حرکتی و گفتاری قرار دارند. این رشد غیر طبیعی ممکن است در رحم رخ دهد در حالی که کودک هنوز در حال رشد است.

 

فاکتورهای محیطی

تاخیر در رشد حرکتی نوزادان ممکن است به دلیل تولد زودرس ، اختلالات ژنتیکی ، وراثت و قرار گرفتن در معرض عفونتها قبل یا بعد از تولد رخ دهد. هر کودک با تاخیر رشدی با کودک دیگر متفاوت است. برخی از کودکان ممکن است در یک منطقه خاص تأخیر داشته باشند مانند راه رفتن در حالی که بقیه مهارتهایشان ممکن است به موقع رشد خود را ادامه دهند.

اگر به نظر می رسد رشد جسمی ، گفتاری یا فکری فرزندشان در یک یا چند منطقه کندتر از حد متوسط ​​رشد در اکثر کودکان باشد ، ممکن است والدین نگران شوند. تشخیص ممکن است پیچیده باشد زیرا بسیاری از شرایط دیگر علائم مشابهی دارند. بسیاری از کودکانی که ممکن است دلیل تأخیر در رشد حرکتی آنها مشخص نشده باشد به عنوان تأخیر رشدی تشخیص داده شوند.

 

علائم تاخیر در رشد حرکتی کودکان چیست؟

تأخیر رشد حرکتی بر توانایی کودک در استفاده از عضلات خود تأثیر می گذارد و ممکن است مهارت های حرکتی درشت یا ریز را درگیر کند. تأخیر در حرکات درشت روی عضلات بزرگ در بازوها ، پاها یا تنه تأثیر می گذارد و منجر به مشکلات حرکتی می شود. تأخیر در مهارت های حرکتی ریز ، روی عضلات کوچکتر معمولاً در دستها تأثیر می گذارد و باعث ایجاد مشکل در دست خط و توانایی گرفتن اشیاء می شود.

برخی از علائم تاخیر حرکتی کودکان شامل موارد زیر است:

  • دستیابی به نقاط عطف مانند غلت زدن ، نشستن ، سینه خیز رفتن و ایستادن دیرتر از سن پیش بینی شده صورت می گیرد.
  • سفتی در اندام فوقانی و اندام تحتانی
  • کاهش تون عضلات در تنه در مقایسه با سایر کودکان در سن مشابه
  • مشکل در دست خط
  • در بستن بند کفش مشکل دارد.
  • از یک طرف بدن بطور قابل توجهی بیشتر از طرف دیگر استفاده می شود.
  • در راه رفتن مشکل دارد.
  • در مقایسه با سایر کودکان در سن مشابه بسیار دست و پا چلفتی بنظر می رسد.

درمان کاردرمانی در تاخیر حرکتی نوزادان و کودکان با افزایش قدرت عضلانی ، بهبود تعادل و هماهنگی و کیفیت راه رفتن آنها باعث افزایش مهارت های حرکتی کودک می شود.

 

کاردرمانی برای تاخیر حرکتی کودکان

درمان کاردرمانی در تاخیر حرکتی کودکان باید در اسرع وقت شروع شود زیرا مغز کودک به راحتی می تواند سازگار شود ، بنابراین به خوبی به درمان کاردرمانی پاسخ می دهند. کاردرمانی به توانایی کودک در یادگیری چگونگی انجام کارهای روزمره به طور مؤثرتر کمک خواهد کرد و تعادل ، راه رفتن ، دست خط و فعالیتهای بدنی عمومی را بهبود می بخشد.

در کلینیک توانبخشی قصردشت شیراز در صورت طولانی بودن لیست انتظار ، مداخله اولیه ارائه می دهیم و شما به دنبال معالجه هستید. کاردرمان های متخصص ما در درمان نوزادان و کودکانی که دارای تاخیر در رشد هستند ، دارای تجربه هستند و در صورت پیگیری روند درمانی پیشرفت قابل توجهی می تواند ، صورت بگیرد. درمان کاردرمانی در تاخیر حرکتی کودکان روی این موارد تمرکز دارد:

  • افزایش قدرت عضلات
  • کشش مفاصل سفت
  • بهبود تعادل و هماهنگی
  • توسعه الگوهای عادی حرکت
  • دستیابی به نقاط عطف
  • دستیابی به حداکثر پتانسیل
  • بهبود کیفیت زندگی
  • ارتقاء استقلال با کارهای روزمره

متخصصین کاردرمانی در کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی قصردشت شیراز و بخش تخصصی فیزیوتراپی کودک باعث پیشرفت فیزیکی و دستیابی به نقاط عطف در اسرع وقت می شوند به عنوان مثال غلت زدن ، سینه خیز رفتن و راه رفتن. درمان کاردرمانی در تاخیر حرکتی کودکان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تمریناتی برای افزایش قدرت و کنترل عضلات انجام دهید تا کودک شما بتواند وزن بدن خود را تغییر داده و تعادل بهتری داشته باشد.
  • تمریناتی برای افزایش تحرک و موفقیت آنها در یادگیری راه رفتن مبتنی بر فعالیتهای روزمره انجام می شود و هچنین کاردرمانی در تاخیر تکاملی ممکن است شامل تمریناتی جهت تقویت دست برای بهبود گرفتن اشیاء و دست خط باشد.
  • تمرین های آینه برای افزایش آگاهی کودک در مورد محل قرارگیری اندام در زمان استراحت و حین حرکت (حس عمقی)
  • کشش عضلات برای طویل کردن عضلات ، کاهش انقباضات و افزایش دامنه حرکت
  • تصحیح و تغییر پوزیشن برای بهبود کنترل سر و تنه. به عنوان مثال حمایت از فرزندتان در نشستن برای ایجاد تغییر وزن ، چرخش ، هماهنگی و تعادل
  • تمریناتی برای افزایش کیفیت حرکت یا آموزش راه های جدید حرکت
  • در صورت لزوم مشاوره در مورد وسایل حمایتی مانند استفاده از ویلچیر ، ارتزها یا سایر تجهیزات تطابقی
  • آب درمانی کودکان تأخیرحرکتی به آرامش عضلات سفت و مفاصل و حداکثر تحرک در آب کمک می کند.

کاردرمان های با انگیزه ما با ترغیب انگیزه برای حرکت و کاوش در دنیای اطراف ، تحرک فرزند شما را بهبود می بخشند. کاردرمان های ما در حیطه تاخیر تکاملی می دانند که هر کودک مبتلا به تأخیر در رشد حرکتی دارای مشکلات مختلفی است بنابراین درمان تخصصی ما در مرکز تخصصی تاخیر تکاملی متناسب با نیازهای فرزند شما است.

درمان کاردرمانی در تاخیر حرکتی شامل استفاده از انواع تمرینات سرگرم کننده و مؤثر در یک محیط تحریک کننده و ایمن است. درمان کاردرمانی در تاخیر حرکتی این توانایی را دارد که به فرزند شما در رسیدن به حداکثر توان خود و توسعه استقلال کمک کند. همچنین برای کودکان پیش دبستانی نیز برنامه های مستقر در خانه ارائه می دهیم. کاردرمان های اختصاصی ما در کلینیک توانبخشی قصرالدشت شیراز والدین را در برنامه درمانی درگیر می کنند و در مورد ورزشهایی که باید بین درمانها انجام شود ، پشتیبانی و مشاوره ارائه می دهند.

مهم ترین عامل در درمان درکلینیک قصردشت :معتبرترین مدارک درمانی توسط متخصصین این مرکز ،به روزترین درمانگران و مجهزترین کلینیک 

کلینیک تخصصی توانبخشی قصردشت شیراز

کاردرمانی کودکان شیراز

دکتر فیزیوتراپی کودک شیراز

گفتاردرمانی اطفال شیراز

مرکز درمان تخصصی تاخیر رشرشدی و حرکتی شیراز

 

برچسب ها :


متخصص تأخیر حرکتی رشد وتکامل شیرازمتخصص تاخیرحرکتی شیرازمتخصص رشد و تکامل شیرازمتخصص رشد کودکان شیرازبهترین دکتر تاخیرحرکتی شیرازمرکز تخصصی کودکان شیرازدرمانگاه توانبخشی کودکان شیرازبهترین دکتر کاردرمانی در شیرازبهترین فیزیوتراپی اطفال شیرازبهترین دکتر رشد و تکامل کودکان شیرازتاخیررشدیتاخیرحرکتیکاردرمانی در خانه شیرازگفتاردرمانی در خانه شیرازمطب کاردرمانی در شیرازمطب گفتاردرمانی در شیرازدکتر گفتاردرمانی در شیرازدکتر کاردرمانی در شیرازمرکز کاردرمانی در شیرازمرکز گفتاردرمانی در شیرازکاردرمانی شیرازکاردرمانی در شیرازکلینیک کاردرمانی در شیرازکلینیک گفتاردرمانی در شیرازگفتاردرمانی شیرازکلینیک قصردشت شیرازکلینیک گفتاردرمانی شیراز قصرالدشتمراکز کاردرمانی در شیرازمراکز کاردرمانی شیرازمراکز گفتاردرمانی در شیرازمراکز گفتاردرمانی شیرازکاردرمانگرکاردرمانارگوتراپارگوتراپیستارگوتراپیهندتراپینوروفیدبکبیوفیدبکتحریک الکتریکی مغزکاردرمانیگفتاردرمانیکاردرمانی قصردشتکاردرمانی قصرالدشتکاردرمانی پیشه ورکاردرمانی سجاد پیشه ورکاردرمانی در شیرازکاردرمانی ایرانکاردرمانی فارسکاردرمانی در استان فارسکاردرمانی در قصردشتکاردرمانی نزدیک قصرالدشتکاردرمانگر شیرازکاردرمان شیرازکاردرمان در شیرازبهترین کاردرمان در شیرازمراکز کاردرمانی شیرازبهترین کاردرمانی در شیرازمراکز معتبر کاردرمانی در شیرازکلینیک های کاردرمانی در شیرازکاردرمانی خوب در شیرازکاردرمانی در منزلکاردرمانی در منزل درشیرازکاردرمانی در منزل شیرازگفتاردرمانی در منزل شیرازگفتاردرمانی در منزلتوانبخشی قصرالدشتتوانبخشی قصردشتتوانبخشی پیشه ورتواتبخشی سجاد پیشه ورسجاد پیشه ورارگوتراپیست سجاد پیشه وردرمان سکته مغزی شیرازدرمان فلج مغزی شیرازدرمان تاخیر حرکتی در شیرازمجهزترین کلینیک شیرازمجهزترین کلینیک کاردرمانی در شیرازدکتر کاردرمانی در شیرازکلینیک کاردرمانی شیرازکلینیک کاردرمانیکاردرمانی جسمیکاردرمانی ذهنیکاردرمانیکاردرمانی کودکانکاردرمانی فلج مغزیکاردرمانی سالمندانفیزیوتراپی در شیرازفیزیوتراپی شیرازفیزیوتراپی در منزل شیرازبهترین فیزیوتراپی در شیرازدرمان در منزل شیرازکاردرمانگرشیرازکاردرمان شیرازارگوتراپ شیرازارگوتراپیست شیرازارگوتراپی شیرازهندتراپی شیرازنوروفیدبک شیرازبیوفیدبک شیرازتحریک الکتریکی مغز شیرازفیزیوتراپیفیزیوتراپی اطفالفیزیوتراپی شیرازفیزیوتراپی اطفال در شیرازفیزیوتراپی کودکان در شیرازدرمان لکنت شیرازدرمان اختلال بلع شیرازدرمان سی پیدرمان فلج مغزیدرمان سی پیدرمان اوتیسمدرمان اتیسمکاردرمانی اوتیسمکاردرمانی اتیسمتاخیر حرکتیتاخیر رشدیدرمان فلج مغزی شیرازدرمان سی پی شیرازدرمان اوتیسم شیرازدرمان اتیسم شیرازکاردرمانی اوتیسم شیرازکاردرمانی اتیسم شیرازتاخیر حرکتی شیرازتاخیر رشدی شیرازسکته مغزیآفازیکلینیک توانبخشی شیرازتوانبخشی قصرالدشتتوانبخشی قصردشتکلینیک توانبخشی شیرازمرکز توانبخشی شیرازکلینیک تخصصی توانبخشی کاردرمانی و گفتاردرمانی قصرالدشت شیرازکاردرمانی و گفتاردرمانی قصرالدشت شیرازکلینیک تخصصی گفتاردرمانی لکنت قصرالدشت شیرازشیرازنوروتراپینوروتراپیستلباس فضاییاسپایدرکیجپارافین تراپیپارافین درمانیاختلال یادگیریعقب ماندگی ذهنیسندروم داونسندرم داونهیدروتراپیاب درمانیآب درمانیماساژدرمانی در شیرازماساژاختلالات جسمی حرکتیضایعات نخاعیپارکینسونام اسضربه مغزیسالمندانحرکات اصلاحیاسکلتی عضلانیارگونومینوروتراپی در شیرازنوروتراپیست در شیرازلباس فضایی در شیرازاسپایدرکیج شیرازپارافین تراپی شیرازپارافین درمانی شیرازاختلال یادگیری شیرازعقب ماندگی ذهنی شیرازسندروم داون شیرازسندرم داون شیرازهیدروتراپی شیرازاب درمانی در شیرازآب درمانی شیرازماساژ در شیرازاختلالات جسمی حرکتی شیرازضایعات نخاعی در شیرازپارکینسون در شیرازام اس شیرازضربه مغزی شیرازسالمندان در شیرازحرکات اصلاحی شیرازاسکلتی عضلانی در شیرازارگونومی در شیرازکادردرمانیکادردرمانی در شیرازکادردرمانی شیرازکروناتاخیر گفتاریدرمان تاخیر گفتار و زباندرمان تاخیر گفتار شیرازرشدحرکتی شیرازرفتار حرکتی شیرازبهترین دکتر گفتاردرمانی در شیرازبهترین دکترگفتاردرمانی شیرازدکتر خوبدکترخوببهترین دکتربهترین گفتاردرمانیبهترین کاردرمانیدکتر لکنت شیرازبهترین متخصصپزشک خوبخدمه العلاج الوظیفیکاردرمانی چمران شیرازکاردرمانی ستارخان شیرازکاردرمانی ولیعصر قصردشتکاردرمانی زند شیرازکاردرمانی زرهی شیرازکاردرمانی ولیعصر شیرازکاردرمانی معالی اباد شیرازکاردرمانی ملاصدرا شیرازکاردرمانی شهرک صدرا شیرازکاردرمانی صدرا شیرازکاردرمانی استقلال شیرازکاردرمانی پاسداران شیرازکاردرمانی آبادهکاردرمانی اقلیدکاردرمانی ارسنجانکاردرمانی استهبانکاردرمانی بواناتکاردرمانی پاسارگادکاردرمانی جهرمکاردرمانی گویمکاردرمانی کوارکاردرمانی بوشهرکاردرمانی بندرعباسکاردرمانی تهرانکاردرمانی اصفهانکاردرمانی درسعادت شهرکاردرمانی خرامهکاردرمانی خرم‌بیدکاردرمانی خنجکاردرمانی دارابکاردرمانی رستمکادرمانی خانه زنیانکاردرمانی زرین‌دشتکاردرمانی سپیدانکاردرمانی سروستانکاردرمانی فراشبندکاردرمانی فساکاردرمانی فیروزآبادکاردرمانی قیر و کارزینکاردرمانی کازرونکاردرمانی کوارکاردرمانی گراشکاردرمانی لارستانکاردرمانی لامردکاردرمانی مرودشتکاردرمانی ممسنیکاردرمانی مهرکاردرمانی نی‌ریزدرمان انلاینکاردرمانی انلاینگفتاردرمانی انلاینکاردرمانی آنلاین شیرازگفتاردرمانی آنلاین شیرازدرمان در منزلکاردرمانی در منزل شیرازگفتاردرمانی در منزل شیرازهوم ویزیت شیرازگفتاردرمانی مجازیگفتاردرمانی تصویریگفتاردرمانی با واتساپکاردرمانی مجازیکاردرمانی تصویریکاردرمانی با واتساپبهترین دکتر گفتاردرمانی شیرازبهترین دکتر کاردرمانی شیرازکاردرمانی کودکان در شیرازکاردرمانی کودک در شیرازکاردرمانی بزرگسالان در شیرازگفتاردرمانی کودکان در شیرازگفتاردرمانی کودک در شیرازگفتاردرمانی بزرگسالان در شیرازاطفالسالمندانسالمندبهترین متخصص مغزو اعصاب کودکان در شیراز نورولوژیبهترین متخصص مغزو اعصاب بزرگسالان در شیراز نورولوژیستبهترین متخصص ارتوپد کودکان در شیرازبهترین متخصص ارتوپد بزرگسال در شیرازبهترین متخصص روانپزشکی کودکان در شیراز روانپزشکروانپزشک شیرازاینستاگرام و تلگرام ونشانی و تلفن و آدرس کلینیک ها و مراکز کاردرمانی و گفتاردرمانی در شیرازدکتر کاردرمانی در شیرازدکتر گفتاردرمانی در شیرازدکتر فیزیوتراپی در شیرازدکتر پیشه ورگفتاردرمانی دارابگفتاردرمانی آبادهگفتاردرمانی اقلیدگفتاردرمانی بواناتگفتاردرمانی خرم بیدگفتاردرمانی سرچهانگفتاردرمانی پاسارگادگفتاردرمانی مرودشتگفتاردرمانی اقلیدگفتاردرمانی بیضاگفتاردرمانی سپیدانگفتاردرمانی رستمکاردرمانی ممسنیگفتاردرمانی کوه چنارگفتاردرمانی کازرونگفتاردرمانی زرقانکاردرمانی خرامهگفتاردرمانی ارسنجانکاردرمانی بختگانگفتاردرمانی نی ریزکاردرمانی استهبانسروستانکوارفیروزابادفراشبندخفرفسادارابجهرمقیرو کارزیناوزخنجگراشلامردمهرلارستانزرین دشتنورابادحاجی ابادقیرقائمیهاردکانصفاشهرمصیریباب اناراباده طشکبواناتکره ایسعادت شهردشتی و دشتستانکامفیروزتخت جمشیدارژنخان زنیاندشت ارژنکرماناهوازخوزستانبوشهرعسلویهبندرعباسبندرلنگهقشمکیشیاسوجبرازجانگناوهخورموجبندرگناوهکنگانبندرکنگانجمعالی شهربندردیلمدیلماب پخشدشتستاندشتینخل تقیچغادکاهرمبنککاکیبیدخونسعدابادخارکشبانکارهبردستانسیرافابداندیرریگدالکیبهارستانبردخونچاه مبارکدوراهکدلواربادولهابادانارستانتنگ ارمریزشنبهفیزیوتراپی دارابکلمهبوشکانبیمارستان توانبخشی شیرازهرمزقلعه قاضیتازیان پایینفینتختشمیلمینابخمیررودانشهابدرگهانسوزاطبلحراالعلاج الوظيفي في شيرازعلاج النطق في شيرازالعلاج الطبيعي في شيرازإعادة التأهيل في شيرازماستر العلاج الوظیفیدانشگاه علوم پزشکی شیرازدانشکده توانبخشی شیرازبازارکار کاردرمانیبازکار کاردرمانی در شیرازبازارکارگفتاردرمانی در شیرازبازارکار فیزیوتراپی در شیرازرشته فیزیوتراپیکاردرمانی دانشگاه علوم پزشکی شیرازفیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی شیرازگفتاردرمانی دانشگاه علوم پزشکی شیرازنظام پزشکینظام پزشکی شیرازکد نظام پزشکیارتوپد شیرازمغزواعصاب شیرازروانپزشک شیرازنورولوژیست شیرازسلول های بنیادی شیرازجراح شیرازپزشکمتخصصکارشناسکارشناس ارشدکارشناسی ارشدرشته های دانشگاه علوم پزشکی شیرازفیزیوتراپی اطفال شیرازفیزیوتراپیست اطفالفیزیوتراپی کودکان شیرازفیزیوتراپی نوزادان شیرازکودکنوزاداطفالبزرگسالبزرگسالانمراکزدرمانگاهبیمارستانکلینیکمطبمستشفی فی شیرازمستشفیhospitalshirazعلوم پزشکی شیرازایرانشیرازفارس

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی :*  

پست الکترونیک :

نظرات: *  

آدرس ارتباطی ما

نشانی:ایران _فارس_شیراز_میدان قصرالدشت(مترو)_انتهای کوچه99قصرالدشت (مقربی)_فرعی راست ابتدای کوچه 34 وکلا(ایمان شمالی/همت شمالی)

موبایل : 09392024636

تلفن تماس : 07136308341