رابطه کمردرد و ارتباط جنسی در خانم ها
علل

🍏علت کمر درد زنان در اوایل ازدواج و بعد از رابطه جنسی چیست؟
 
آمار نشان می‌دهد که ۸۰درصد از افراد در دوران زندگی خود حداقل یک‌مرتبه به‌علت کمردرد به پزشک مراجعه کرده‌اند. اگرچه علت کمردرد در بسیاری از بیماران ازطریق شکایت بیمار، آزمون‌های بالینی و آزمایشگاهی و همچنین تصویربرداری پزشکی قابل شناسایی است، ولی به‌دلیل شایع‌بودن دردهای ناحیه کمر و عوامل مختلفی که در ایجاد آن نقش دارند، تشخیص علت اصلی به‌وجود‌آورنده کمردرد مشکل است.
در ستون فقرات، درصورت ضایعه و درگیرشدن عناصر حساس به درد همانند ماهیچه‌ها و تاندون‌های آنها، رباط‌ها، فاسیا، مفاصل بین‌مهره‌ای پشتی (مفاصل فاست یا آپوفیزیال)، اعصاب نخاعی و ریشه‌های آنها، عروق خونی و طناب نخاعی به هر دلیلی، احتمال ایجاد درد وجود دارد که ممکن است در همان ناحیه یا نقاط دورتری به شکل تیرکشنده احساس شود. در زمینه کمردرد و راه‌های درمان و پیشگیری از آن با دکتر قاسم قارون، مؤسس انستیتو تشخیص و درمان درد در فرایبورگ آلمان گفت‌وگو کرده‌ایم. وی در این گفت‌وگو بر ضرورت تغییر سبک زندگی شهرنشینی در میان خانم‌ها تأکید کرده است.
اکثر زنانی که اطلاعات مناسب جنسی و زناشویی ندارند علاوه بر دردهای پریودی در اوایل ازدواج یک درد مشترک دارندو ان کمر دردهایی است که در اوایل ازدواج و پس از چند بار مقاربت دچار آن می شونداین زنان علاوه بر اینکه خود دارای اطلاعات کم جنسی هستند همچنین با مردی ازدواج کرده اند که هیچ اطلاعی از شرایط جسمی و روحی زن ندارد و نمی داند که زنان هم مثل مردان باید در رابطه ارضا شوند
درست است دلیل این دردها ارضا نشدن مکرر زن استو ریشه آن نیز نا آگاهی جنسی است .زوجین باید بدانند که کامیاب شدن درروابط جنسی و زناشویی حق هر دو نفر است فقط این نیست که تا آلت مردانه به حالت نعوظ در آمد ، مرد نیازش را بلافاصله برطرف کند و کنار رود بلکه مرد باید بداند که زن نیزباید در این رابطه ارضا شود زنان برای آمادگی مقاربت به مدت زمان 20 تا 30 دقیقه نیازمندند . باید ابتدا معاشقه صورت گیرد و با آمادگی دو طرفه و با آرامش خاطر به مقاربت پرداخت شود.

🍏علت شایع کمر درد در زنان

💉بارداری
غالبا همراه با بارداری، کمردرد نیز وجود دارد. این درد کمر در اثر تغییر انحنای کمر و موقعیت کودک در داخل شکم بوجود می آید. به علاوه تاثیر هورمون زنانه استروژن و هورمون شل کننده رباء باعث شل شدن ساختارهای پشت و کمر می شود. ورزش و کشش لگن، برای فروکش کردن این درد توصیه می گردد. همچنین خانم های باردار باید تحت نظر پزشک حالت بدنی خود را حفظ کنند.
💉مشکلات تخمدان
کیست تخمدان، فیبروئید رحم و اندومتریوز (رشد بافت رحمی در محلی دیگر مثل لگن و تخمدان) نیز می توانند باعث کمردرد شوند. این دردها توسط آزمایشات زنانه تشخیص داده می شود.
💉تومورها
درد کمر می تواند در اثر تومور خوش خیم و یا بدخیم به وجود آید. منبع این تومورها، در استخوان ستون فقرات و لگن و یا در جاهای دیگر می باشد و به طرف کمر پخش می شود. نشانه ها از درد موضعی تا درد شدید و از دست دادن عملکرد عصب و عضلات (بی اختیاری ادرار و مدفوع) متفاوت است و بستگی به بافت عصبی درگیر شده توسط تومور دارد. تشخیص تومور به وسیله اشعه ایکس، اسکن توده استخوان، CAT ( پرتونگاری محوری) و MRI ( دیدن بافت های درونی بدن) صورت می گیرد.
💉مشکلات کلیوی
مشکلات کلیه مثل سنگ کلیه و وجود زخم و خونریزی در کلیه می توانند باعث درد کمر و پشت شوند. توسط آزمایش ادرار، آزمایش جریان صدا ( ultrasound ) و دیگر آزمایشات شکمی می توان مشکلات کلیه را تشخیص داد.
برای درد مزمن کمر، بهترین درمان استراحت در منزل می باشد و بعد از آن پیاده روی، شنا و دوچرخه سواری

 

فیزیوتراپی کمردرد شیراز
کاردرمانی درد کمر شیراز
کلینیک توانبخشی شیراز

برچسب ها :


نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی :*

پست الکترونیک :

نظرات: *

آدرس ارتباطی ما

نشانی:ایران _فارس_شیراز_میدان قصرالدشت(مترو)_انتهای کوچه99قصرالدشت (مقربی)_فرعی راست ابتدای کوچه 34 وکلا(ایمان شمالی/همت شمالی)

موبایل : 09392024636

تلفن تماس : 07136308341