تمرین گفتاردرمانی در بزرگسالان شیراز
درمان اختلالات گفتاری بزرگسالان

کلینیک تخصصی توانبخشی قصرالدشت شیراز
فیزیوتراپی کاردرمانی گفتاردرمانی
اولین و مجهزترین مرکز توانبخشی شیراز
میدان قصرالدشت کوچه 34 وکلا
پذیرش و نوبت دهی: 09392024636
مدیریت ارگوتراپیست سجاد پیشه ور

طبق تحقیقات در بیماران گفتار درمانی , تمرین گفتار درمانی در بزرگسالان امری ذاتی نیست و باید با تمرین آنها را به رشد رساند . این تغییرات در بلند مدت با مهارت های حرکتی , گفتاری , که تکرار شونده هستند به وجود می آید . تکرار یا تمرین یک الگوی حرکتی در امر گفتاردرمانی بسیار موثر است . تاثیرات تمرین , فقط از طریق مدت واکنش و دقت ارزیابی میشود و نتیجه تمرینات به طور مستقیم قابل مشاهده نیست , بلکه با متغیر های تعمیم آموزش دیده شده به تکلیفی جدید به همراه مدتی استراحت قابل مقایسه است .

بررسی تمرین گفتار درمانی در بزرگسالان

در مطالعات اخیر , تمرین گفتار درمانی بزرگسالان در حرکات گفتاری و غیر گفتاری , در بزرگسالانی که مشکل لکنت دارند , با افرادی که روان گفتارند , کندتر است . این اختلاف ها در طولانی مدت نشان میدهد , که لکنت ناشی از یک ایراد عمومی در کنترل حرکتی است و خاص گفتار نیست . مطالعاتی که در بالا عنوان شد , بزرگسالانی که دارای لکنت هستند , در مقیاس با روان گفتار ها , اشتباهات بیشتر و مدت زمان واکنش زیادتری با تمرین دارند .گفتاردرمانی شیراز

مهارت تمرین گفتار درمانی در بزرگسالان

بیشترین برنامه ها در بزرگسالانی که مبتلا به لکنت هستند , آموزش روش جدید صحبت کردن است . با این روش بیماران تشویق میشوند , تا الگوهای مدرن حرکتی , گفتاری را تمرین کنند و به سطح بالایی از مهارت برسند . تنها راه موفقیت این بیماران , توانایی یادگیری این الگو ها می باشد .

نتیجه گیری تمرین گفتار درمانی در بزرگسالان

در جمع بندی تحقیقات و مطالعات بالا , تمرین گفتار درمانی در بزرگسالانی که دارای لکنت هستند باعث بهبود دقت و زمان واکنش آنها میشود , اما نسبت به افراد معمولی کمی تفاوت دارد .

این موضوع بر حسب فرضیه مهارت گفتار درمانی حرکتی , گفتاری  میتواند بیان کننده کاستی در یادگیری حرکتی باشد .گفتاردرمانی در شیراز

کلینیک گفتار درمانی قصرالدشت شیراز با سالها سابقه در زمینه رفع لکنت , بلع , دیس آرتری و آفازی در خدمت شما عزیزان می باشد .

مراکز کاردرمانی شیراز
مراکز گفتاردرمانی شیراز
بهترین دکتر کاردرمانی شیراز
بهترین دکتر گفتاردرمانی شیراز
مرکز تخصصی نوروفیدبک شیراز
مطب فیزیوتراپی شیراز _ کلینیک کاردرمانی شیراز _ مرکز گفتاردرمانی شیراز
لیست بهترین پزشک متخصص دکتر خوب شیراز
کاردرمانی در منزل شیراز_فیزیوتراپی در منزل شیراز_گفتاردرمانی در منزل

برچسب ها :


نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی :*

پست الکترونیک :

نظرات: *

آدرس ارتباطی ما

نشانی:ایران _فارس_شیراز_میدان قصرالدشت(مترو)_انتهای کوچه99قصرالدشت (مقربی)_فرعی راست ابتدای کوچه 34 وکلا(ایمان شمالی/همت شمالی)

موبایل : 09392024636

تلفن تماس : 07136308341