درمان توانبخشی شناختی دمانس شیراز_درمان آلزایمر با کاردرمانی روان شیراز
کاردرمانی بیماری دمانس

کلینیک تخصصی توانبخشی قصرالدشت شیراز
فیزیوتراپی کاردرمانی گفتاردرمانی
اولین و مجهزترین مرکز توانبخشی شیراز
میدان قصرالدشت کوچه 34 وکلا
پذیرش و نوبت دهی: 09392024636
مدیریت ارگوتراپیست سجاد پیشه ور

دمانس تنها یک بیماری واحد نبوده، بلکه عبارتی کلی برای توصیف علائمی مانند اختلالات حافظه، ارتباطی و فکری است. اگر چه با بالا رفتن سن احتمال ابتلا به دمانس بالا می‌رود، اما این بیماری جزء فرایند طبیعی پیری نیست. اختلالات شناختی خفیف، مانند ضعیف‌ شدن حافظه کوتاه‌مدت، می‌توانند به شکل بخشی طبیعی از فرایند پیری رخ بدهند. چنین مواردی زوال شناختی ناشی از افزایش سن محسوب می‌شوند، نه دمانس، زیرا آن‌ها باعث ایجاد مشکلات قابل توجهی نمی‌شوند. دمانس یا زوال عقل با دو یا چند نوع علائم همراه است که با شدت گرفتن آن‌ها فعالیت‌های روزانه مختل می‌شوند.

 
علت‌های دمانس
اغلب، دمانس ناشی از مرگ سلول‌های مغز است، به طوری که در اکثر موارد بیماری تحلیل برنده سیستم عصبی (مرگ پیشرونده سلول‌های مغز که به مرور زمان اتفاق می‌افتد) علت اصلی این بیماری است. البته، دمانس علاوه بر مرگ پیشرونده سلول‌های مغز، مانند آنچه در بیماری آلزایمر دیده می‌شود، می‌تواند به دلیل یک ضربه مغزی، سکته مغزی، یا تومور مغزی نیز رخ دهد.
 
به علاوه، ارتباط برخی از انواع آسیب‌های تروماتیک مغز (خصوصاً اگر مکرراً رخ بدهند، مانند ضرباتی که به سر ورزشکاران اصابت می‌کند) با انواع خاصی از دمانس که در سنین بالاتر رخ می‌دهند نیز ثابت شده است.
 
سایر علت‌های دمانس عبارتند از:
 
بیماری‌های پریونی مانند بیماری کروتزفلد جاکوب (CJD)
عفونت ویروس ایدز (هنوز کاملاً مشخص نشده که این ویروس سلول‌های مغز چگونه را تخریب می‌کند)
عوامل قابل برگشت (از جمله تأثیر داروها، افسردگی، کمبود ویتامین‌ها و ناهنجاری‌های تیروئید)
عوامل خطرزا
برخی عوامل خطرزا برای دمانس وجود دارد که مهمترین آن‌ها پیری است. سایر عوامل خطرزا عبارتند از:
 
استعمال دخانیات و مصرف الکل
آترواسکلروز یا تصلب شرایین (یک بیماری قلبی- عرقی است که باعث تنگی شریان‌ها می‌شود)
بالا بودن سطح کلسترول بد (لیپوپروتئین کم چگال)
بالاتر بودن سطح هموسیستئین خون (نوعی آمینو اسید) از مقدار متوسط
دیابت
گاهی اوقات اختلالات خفیف شناختی نیز می‌توانند منجر به دمانس شوند.
انواع دمانس
ویژگی‌های اصلی آلزایمر عبارتند از وجود پلاک‌هایی در بین سلول‌های در حال مرگ مغز و کلافه‌هایی در درون این سلول‌ها (که هر دو ناشی از ناهنجاریی‌های پروتئینی هستند). در بیماران مبتلا به آلزایمر پیوندها و سلول‌های عصبی به شکل پیشرونده‌ای کاهش یافته و در نتیجه مغز کوچک می‌شود.
 
دمانس با توده‌های لِوی: یک عارضه تحلیل برنده سیستم عصبی است که با ناهنجاری‌های ساختار مغز مرتبط است. تغییرات مغزی مربوط به این عارضه با پروتئینی به نام آلفا سینوکلئین در ارتباط هستند.
دمانس مختلط: به وجود همزمان دو یا سه نوع دمانس گفته می‌شود. برای مثال، ممکن است یک بیمار همزمان به آلزایمر و دمانس عروقی مبتلا باشد.
یکی از ویژگی‌های اصلی بیماری پارکینسون نیز وجود توده‌های لوی است. اگر چه پارکینسون اغلب یک ناهنجاری حرکتی تلقی می‌شود، اما گاهی اوقات مبتلایان به آن دچار علائم دمانس نیز می‌شوند.
بیماری هانتینگتون: که باعث بروز نوع خاصی از حرکات کنترل نشده می‌شود نیز می‌تواند منجر به ایجاد علائم دمانس گردد.
سایر اختلالاتی که منجر به علائم دمانس می‌شوند عبارتند از:
 
دمانس پیشانی: گیجگاهی یا فرونتوتمپورال (که به آن بیماری پیک نیز گفته می‌شود)
هیدروسفالی: با فشار طبیعی (تجمع بیش از حد مایع مخزی نخاعی در مغز)
آتروفی کورتکس خلفی (مشابه تغییرات مشاهده شده در بیماری است، با این تفاوت که در بخش دیگری از مغز رخ می‌دهد)
سندرم داون (احتمال بروز آلزایمر در جوانی را افزایش می‌دهد)
علائم دمانس
مبتلایان به دمانس ممکن است به هر یک از مشکلات زیر، که عمدتاً ناشی از از دست رفتن حافظه هستند، دچار شوند (خود بیمار به برخی از این مشکلات پی می‌برد، اما برخی دیگر از آن‌ها را تنها اعضاء خانواده، ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی یا پزشک متوجه می‌شوند).
 
علائم احتمالی دمانس:
 
کاهش قدرت حافظه (پرسش مکرر یک سؤال یکی از نشانه‌های این مشکل است)
مشکل در انجام بعضی از امور روزمره (برای مثال، تهیه یک نوشیدنی یا پختن غذا)
مشکلات ارتباطی (مشکلات زبانی؛ فراموش کردن واژه‌های ساده یا استفاده غلط از واژه‌ها)
گم‌گشتگی (برای مثال، گم شدن در خیابانی که قبلاً شخص با آن آشنا بوده)
مشکل در درک مفاهیم انتزاعی (برای مثال، مشکل در استفاده از پول)
گم کردن اشیاء
تغییرات خُلقی
تغییراتی شخصیتی (برای مثال، زود رنج، شکاک یا ترسو شدن)
از دست دادن شوق و حرارت (کاهش رغبت به شروع کاری یا رفتن به جایی)
تشخیص دمانس
اولین مرحله در آزمایش عملکرد حافظه و سلامت شناختی، انجام یک سری پرسش‌ها و آزمون‌های عملی استاندارد است. پرسیدن سؤالات ساده‌ای مانند «نام رئیس جمهور چیست؟» به پزشک کمک می‌کنند تا وجود یا عدم وجود دمانس را تعیین کرده و تصمیم بگیرد که آیا به بررسی‌های بیشتری نیاز است یا خیر. علاوه بر پرسش‌های سنجش حافظه، از آزمون‌های ساده دانش واژگان و طراحی نیز استفاده می‌شود. تحقیقات نشان داده که نمی‌توان بدون استفاده از آزمون‌های استاندارد زیر، انجام کامل آن‌ها و ثبت پاسخ‌ها، دمانس را به طور قطع تشخیص داد؛ البته، برای تشخیص، باید عوامل دیگری نیز در نظر گرفته شوند.
 
آزمون‌های شناختی دمانس
امروزه از آزمون‌های شناختی دمانس، که شامل پرسش‌های در مورد سن، زمان، تاریخ و غیره می‌شوند، به طور گسترده‌ای استفاده می‌شود؛ این آزمون‌ها به عنوان راهی مطمئن برای تشخیص دمانس مورد تأیید قرار گرفته‌اند. معمولاً، این نوع آزمون‌ها که برای پزشکان طراحی شده‌اند، اولین مرحله از ارزیابی رسمی توانایی‌های ذهنی بیمار هستند.
 
بخش دوم این آزمون‌ها، که به پرسش از یکی از نزدیکان بیمار اختصاص داشته و شامل شش پرسش است، مشخص می‌کند که آیا بیمار:
 
توانایی‌ بیمار برای به یاد آوردن رویدادها یا گفتگوهای اخیر کم شده است.
اخیراً برای یافتن واژه‌های مناسب یا صحیح با مشکل مواجه می‌شود.
برای استفاده از پول یا داروها مشکل دارد.
(بدون دلیلی مانند آسیب‌دیدگی) برای رفتن از جایی به جای دیگر به کمک بیشتری نیاز دارد.
اگر نتیجه آزمون نشان دهنده از دست رفتن حافظه باشد، انجام بررسی‌های استاندارد، از جمله آزمایش‌های عادی خون و سی‌ تی ‌اسکن از مغز، توصیه خواهد شد.
 
آزمون كوتاه وضعيت ذهني یک آزمون شناختی برای سنجش موارد زیر است:
 
جهت‌یابی زمانی و مکانی
به یادآوری واژه‌ها
توانایی‌های زبانی
توجه و محاسبه
مهارت‌های دیداری- فضایی
از آزمون كوتاه وضعيت ذهنی برای کمک به تشخیص دمانس ناشی از آلزایمر و میزان شدت آن و همچنین تعیین نیاز به درمان‌های دارویی استفاده می‌شود.
 
درمان دمانس
مرگ سلول‌های مغز را نمی‌توان متوقف کرد، بنابراین هیچ درمان شناخته‌‌شده‌ای برای دمانس تحلیل برنده وجود ندارد. برای همین، به جای درمان علت زمینه‌ای این دسته از ناهنجاری‌ها، بر ارائه مراقبت و درمان علائم تمرکز می‌شود. در برخی موارد، درمان عارضه‌های که باعث دمانس شده است می‌تواند مفید باشد. معمولاً این عارضه‌ها به درمان‌های ارائه شده برای دمانس ناشی از موارد زیر پاسخ می‌دهند:
 
مواد مخدر
تومورها
اختلالات متابولیک
پایین افتادن قند خون (هیپوگلیسمی)
در اکثر موارد، دمانس برگشت‌پذیر نیست. البته، بسیاری از اشکال آن قابل درمان هستند. استفاده از داروهای مناسب می‌تواند به کنترل دمانس کمک کند. درمان دمانس به علت آن بستگی دارد.
 
برای مثال، اغلب از مهارکننده‌های کلین‌استراز برای درمان دمانس ناشی از پارکینسون و دمانس توده لوی استفاده می‌کنند؛ از این داروها غالباً برای درمان آلزایمر نیز استفاده می‌شود. در درمان دمانس عروقی بر پیشگیری از افزایش آسیب‌دیدگی عروق مغز و سکته مغزی تمرکز می‌شود. مبتلایان به دمانس، همچنین می‌توانند از خدمات حمایتی از شرکت‌های ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی خانگی نیز استفاده کنند. معمولاً با پیشرفت بیماری انتقال بیماران به مراکز مجهز به تسهیلات لازم برای زندگی روزانه یا خانه‌های سالمندان ضروری می‌شود.
 
یکی از درمان های موثر در بیماران دمانس توانبخشی شناختی و کاردرمانی هست که از پیشرفت بیماری جلوگیری کرده و عملکردهای فرد را در طی فعالیت های روزانه ارتقا میدهد

کلینیک تخصصی توانبخشی قصرالدشت شیراز
فیزیوتراپی کاردرمانی گفتاردرمانی
اولین و مجهزترین مرکز توانبخشی شیراز
میدان قصرالدشت کوچه 34 وکلا
پذیرش و نوبت دهی: 09392024636
مدیریت ارگوتراپیست سجاد پیشه ور


مراکز کاردرمانی شیراز
مراکز گفتاردرمانی شیراز
بهترین دکتر کاردرمانی شیراز
بهترین دکتر گفتاردرمانی شیراز
مرکز تخصصی نوروفیدبک شیراز
مطب فیزیوتراپی شیراز _ کلینیک کاردرمانی شیراز _ مرکز گفتاردرمانی شیراز
لیست بهترین پزشک متخصص دکتر خوب شیراز
کاردرمانی در منزل شیراز_فیزیوتراپی در منزل شیراز_گفتاردرمانی در منزل

برچسب ها :


کاردرمانی شیرازکاردرمانی در شیرازدرمان دمانسدمانس شیرازالزایمردرمان الزایمرتوانبخشی شناختیدمانسکلینیک کاردرمانی در شیرازکلینیک گفتاردرمانی در شیرازگفتاردرمانی شیرازکلینیک قصردشت شیرازکلینیک گفتاردرمانی شیراز قصرالدشتمراکز کاردرمانی در شیرازمراکز کاردرمانی شیرازمراکز گفتاردرمانی در شیرازمراکز گفتاردرمانی شیرازکاردرمانگرکاردرمانارگوتراپارگوتراپیستارگوتراپیهندتراپینوروفیدبکبیوفیدبکتحریک الکتریکی مغزکاردرمانیگفتاردرمانیکاردرمانی قصردشتکاردرمانی قصرالدشتکاردرمانی پیشه ورکاردرمانی سجاد پیشه ورکاردرمانی در شیرازکاردرمانی ایرانکاردرمانی فارسکاردرمانی در استان فارسکاردرمانی در قصردشتکاردرمانی نزدیک قصرالدشتکاردرمانگر شیرازکاردرمان شیرازکاردرمان در شیرازبهترین کاردرمان در شیرازمراکز کاردرمانی شیرازبهترین کاردرمانی در شیرازمراکز معتبر کاردرمانی در شیرازکلینیک های کاردرمانی در شیرازکاردرمانی خوب در شیرازکاردرمانی در منزلکاردرمانی در منزل درشیرازکاردرمانی در منزل شیرازگفتاردرمانی در منزل شیرازگفتاردرمانی در منزلتوانبخشی قصرالدشتتوانبخشی قصردشتتوانبخشی پیشه ورتوانبخشی سجاد پیشه ورسجاد پیشه ورارگوتراپیست سجاد پیشه وردرمان سکته مغزی شیرازمتخصص کاردرمانی یلدا امتناندرمان فلج مغزی شیرازدرمان تاخیر حرکتی در شیرازمجهزترین کلینیک شیرازمجهزترین کلینیک کاردرمانی در شیرازدکتر کاردرمانی در شیرازکلینیک کاردرمانی شیرازکلینیک کاردرمانیکاردرمانی جسمیکاردرمانی ذهنیکاردرمانیکاردرمانی کودکانکاردرمانی فلج مغزییلدا امتنان کاردرمانی سالمندانفیزیوتراپی در شیرازفیزیوتراپی شیرازفیزیوتراپی در منزل شیرازبهترین فیزیوتراپی در شیرازدرمان در منزل شیرازکاردرمانگرشیرازکاردرمان شیرازارگوتراپ شیرازارگوتراپیست شیرازارگوتراپی شیرازهندتراپی شیرازنوروفیدبک شیرازبیوفیدبک شیرازتحریک الکتریکی مغز شیرازفیزیوتراپیفیزیوتراپی اطفالفیزیوتراپی شیرازفیزیوتراپی اطفال در شیرازفیزیوتراپی کودکان در شیرازدرمان لکنت شیرازدرمان اختلال بلع شیرازدرمان سی پیدرمان فلج مغزیدرمان سی پیدرمان اوتیسمدرمان اتیسمکاردرمانی اوتیسمکاردرمانی اتیسمتاخیر حرکتیتاخیر رشدیدرمان فلج مغزی شیرازدرمان سی پی شیرازدرمان اوتیسم شیرازدرمان اتیسم شیرازکاردرمانی اوتیسم شیرازکاردرمانی اتیسم شیرازتاخیر حرکتی شیرازتاخیر رشدی شیرازسکته مغزیآفازیکلینیک توانبخشی شیرازتوانبخشی قصرالدشتتوانبخشی قصردشتکلینیک توانبخشی شیرازمرکز توانبخشی شیرازکلینیک تخصصی توانبخشی کاردرمانی و گفتاردرمانی قصرالدشت شیرازکاردرمانی و گفتاردرمانی قصرالدشت شیرازکلینیک تخصصی گفتاردرمانی لکنت قصرالدشت شیرازشیرازنوروتراپینوروتراپیستلباس فضاییاسپایدرکیجپارافین تراپیپارافین درمانیاختلال یادگیریعقب ماندگی ذهنیسندروم داونسندرم داونهیدروتراپیاب درمانیآب درمانیماساژدرمانی در شیرازماساژاختلالات جسمی حرکتیضایعات نخاعیپارکینسونام اسضربه مغزیسالمندانحرکات اصلاحیاسکلتی عضلانیارگونومینوروتراپی در شیرازنوروتراپیست در شیرازلباس فضایی در شیرازاسپایدرکیج شیرازپارافین تراپی شیرازپارافین درمانی شیرازاختلال یادگیری شیرازعقب ماندگی ذهنی شیرازسندروم داون شیرازسندرم داون شیرازهیدروتراپی شیرازاب درمانی در شیرازتجهیزات کاردرمانی شیرازوسایل کاردرمانی شیرازدستگاه های کاردرمانی شیرازفروش وسایل کاردرمانی شیرازفروش شیرازوسایل توانبخشی شیرازفروش دستگاه های فیزیوتراپی در شیرازآب درمانی شیرازماساژ در شیرازدستگاه فیزیوتراپی شیرازوسایل فیزیوتراپی شیرازوسایل ورزشی شیرازارتوپدفنی شیرازارتزپروتز شیرازکالای پزشکی شیرازبهترین ارتوپدفنیاختلالات جسمی حرکتی شیرازضایعات نخاعی در شیرازپارکینسون در شیرازام اس شیرازضربه مغزی شیرازسالمندان در شیرازحرکات اصلاحی شیرازفیزیوتراپی قصردشتفیزیوتراپی قصردشت شیرازفیزیوتراپی پیشه ورفیزیوتراپیست خوب در شیرازبهترین دکتر فیزیوتراپی شیرازاسکلتی عضلانی در شیرازارگونومی در شیرازکادردرمانیکادردرمانی در شیرازکادردرمانی شیرازکروناتاخیر گفتاریدرمان تاخیر گفتار و زبانکتابفروشی کودکان شیرازکتاب گفتاردرمانی شیرازمحصولات گفتاردرمانی شیرازتجهیزات گفتاردرمانی شیرازوسایل گفتاردرمانی شیرازفروش وسایل گفتاردرمانی شیرازدرمان تاخیر گفتار شیرازرشدحرکتی شیرازرفتار حرکتی شیرازبهترین دکتر گفتاردرمانی در شیرازبهترین دکترگفتاردرمانی شیرازدرمان تشنج شیرازمتخصص تشنج شیرازبهترین دکتر تشنج شیرازدکتر خوبدکترخوببهترین دکتربهترین گفتاردرمانیبهترین کاردرمانیدکتر لکنت شیرازبهترین متخصصپزشک خوبخدمه العلاج الوظیفیکاردرمانی در خانه شیرازگفتاردرمانی در خانه شیرازمطب کاردرمانی در شیرازمطب گفتاردرمانی در شیرازدکتر گفتاردرمانی در شیرازدکتر کاردرمانی در شیرازمرکز کاردرمانی در شیرازمرکز گفتاردرمانی در شیرازکاردرمانی چمران شیرازکاردرمانی ستارخان شیرازکاردرمانی ولیعصر قصردشتکاردرمانی زند شیرازکاردرمانی زرهی شیرازکاردرمانی ولیعصر شیرازکاردرمانی معالی اباد شیرازکاردرمانی ملاصدرا شیرازکاردرمانی شهرک صدرا شیرازکاردرمانی صدرا شیرازکاردرمانی استقلال شیرازکاردرمانی پاسداران شیرازکاردرمانی آبادهکاردرمانی اقلیدکاردرمانی ارسنجانکاردرمانی استهبانکاردرمانی بواناتکاردرمانی پاسارگادکاردرمانی جهرمکاردرمانی گویمکاردرمانی کوارکاردرمانی بوشهرکاردرمانی بندرعباسکاردرمانی تهرانکاردرمانی اصفهانکاردرمانی درسعادت شهرکاردرمانی خرامهکاردرمانی خرم‌بیدکاردرمانی خنجکاردرمانی دارابکاردرمانی رستمکادرمانی خانه زنیانکاردرمانی زرین‌دشتکاردرمانی سپیدانکاردرمانی سروستانکاردرمانی فراشبندکاردرمانی فساکاردرمانی فیروزآبادکاردرمانی قیر و کارزینکاردرمانی کازرونکاردرمانی کوارکاردرمانی گراشکاردرمانی لارستانکاردرمانی لامردکاردرمانی مرودشتکاردرمانی ممسنیکاردرمانی مهرکاردرمانی نی‌ریزدرمان انلاینکاردرمانی انلاینگفتاردرمانی انلاینکاردرمانی آنلاین شیرازگفتاردرمانی آنلاین شیرازدرمان در منزلکاردرمانی در منزل شیرازگفتاردرمانی در منزل شیرازهوم ویزیت شیرازگفتاردرمانی مجازیگفتاردرمانی تصویریگفتاردرمانی با واتساپکاردرمانی مجازیکاردرمانی تصویریکاردرمانی با واتساپبهترین دکتر گفتاردرمانی شیرازبهترین دکتر کاردرمانی شیرازکاردرمانی کودکان در شیرازکاردرمانی کودک در شیرازکاردرمانی بزرگسالان در شیرازگفتاردرمانی کودکان در شیرازگفتاردرمانی کودک در شیرازگفتاردرمانی بزرگسالان در شیرازاطفالسالمندانسالمندبهترین متخصص مغزو اعصاب کودکان در شیراز نورولوژیبهترین متخصص مغزو اعصاب بزرگسالان در شیراز نورولوژیستبهترین متخصص ارتوپد کودکان در شیرازبهترین متخصص ارتوپد بزرگسال در شیرازبهترین متخصص روانپزشکی کودکان در شیراز روانپزشکروانپزشک شیرازاینستاگرام و تلگرام ونشانی و تلفن و آدرس کلینیک ها و مراکز کاردرمانی و گفتاردرمانی در شیرازدکتر کاردرمانی در شیرازدکتر گفتاردرمانی در شیرازدکتر فیزیوتراپی در شیرازدکتر پیشه ورگفتاردرمانی دارابگفتاردرمانی آبادهگفتاردرمانی اقلیدگفتاردرمانی بواناتگفتاردرمانی خرم بیدگفتاردرمانی سرچهانگفتاردرمانی پاسارگادگفتاردرمانی مرودشتگفتاردرمانی اقلیدگفتاردرمانی بیضاگفتاردرمانی سپیدانگفتاردرمانی رستمکاردرمانی ممسنیگفتاردرمانی کوه چنارگفتاردرمانی کازرونگفتاردرمانی زرقانکاردرمانی خرامهگفتاردرمانی ارسنجانکاردرمانی بختگانگفتاردرمانی نی ریزکاردرمانی استهبانسروستانکوارفیروزابادفراشبندخفرفسادارابجهرمقیرو کارزیناوزخنجگراشلامردمهرلارستانزرین دشتنورابادحاجی ابادقیرقائمیهاردکانصفاشهرمصیریباب اناراباده طشکبواناتکره ایسعادت شهردشتی و دشتستانکامفیروزتخت جمشیدارژنخان زنیاندشت ارژنکرماناهوازخوزستانبوشهرعسلویهبندرعباسبندرلنگهقشمکیشیاسوجبرازجانگناوهخورموجبندرگناوهکنگانبندرکنگانجمعالی شهرعلاج مهنیالعلاج المهنیدشتستاندشتیچغادکاهرمبنککاکیبیدخونسعدابادخارکشبانکارهبردستانسیرافابداندیرریگدالکیبهارستانبردخونچاه مبارکدوراهکدلواربادولهابادانارستانتنگ ارمریزشنبهفیزیوتراپی دارابکلمهبوشکانبیمارستان توانبخشی شیرازهرمزقلعه قاضیتازیان پایینفینتختشمیلمینابخمیررودانشهابدرگهانسوزاطبلحراالعلاج الوظيفي في شيرازعلاج النطق في شيرازالعلاج الطبيعي في شيرازإعادة التأهيل في شيرازماستر العلاج الوظیفیدانشگاه علوم پزشکی شیرازدانشکده توانبخشی شیرازبازارکار کاردرمانیبازکار کاردرمانی در شیرازبازارکارگفتاردرمانی در شیرازبازارکار فیزیوتراپی در شیرازرشته فیزیوتراپیکاردرمانی دانشگاه علوم پزشکی شیرازفیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی شیرازگفتاردرمانی دانشگاه علوم پزشکی شیرازنظام پزشکینظام پزشکی شیرازکد نظام پزشکیارتوپد شیرازمغزواعصاب شیرازروانپزشک شیرازنورولوژیست شیرازسلول های بنیادی شیرازجراح شیرازپزشکمتخصصکارشناسکارشناس ارشدکارشناسی ارشدرشته های دانشگاه علوم پزشکی شیرازفیزیوتراپی اطفال شیرازفیزیوتراپیست اطفالفیزیوتراپی کودکان شیرازفیزیوتراپی نوزادان شیرازکودکنوزاداطفالبزرگسالبزرگسالانمراکزدرمانگاهبیمارستانکلینیکمطبمستشفی فی شیرازمستشفیhospitalshirazعلوم پزشکی شیرازایرانشیرازفارس ‌

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی :*

پست الکترونیک :

نظرات: *

آدرس ارتباطی ما

نشانی:ایران _فارس_شیراز_میدان قصرالدشت(مترو)_انتهای کوچه99قصرالدشت (مقربی)_فرعی راست ابتدای کوچه 34 وکلا(ایمان شمالی/همت شمالی)

موبایل : 09392024636

تلفن تماس : 07136308341