اغلب بيماران مبتلا به سکته مغزی مي توانند بهبود عملکرد را به مرور به دست آورند ولي مقدار ، ميزان، مدت زمان ، الگو و نتيجه نهايي بسته به بيمار و شرايط بیماری متفاوت خواهد بود.

طي سالهای گذشته تغييرات زيادي در برخورد درماني برای توانبخشی بيماران سكتهرخ داده و باعث بهبود عملكرد حرکتی بعد از آسيب در بخشی از مغز شده است. مشخص شده است كه کنترل حرکتی بعد از سکته مغزی با آموزش بدست می آید و به تمرينات مكرر همراه با تغييرات مداوم، بسته به وظايفي كه از بيمار انتظار داريم انجام دهد جواب مي دهد.

 

Task oriented therapy : روش توانبخشی كه روي بازآموزي حسي – حركتي در يك بيمار با ضعف نیمی از بدن تمرکز كرده است.

تحقيقات نشان مي دهد که تمرین درمانی همراه با اقدامات مداخله اي جديد مثل دارو درمانی، درمانهای طب فیزیکی جديد و رباتيك مي توانند در اين روش به ما كمك كنند.تحقیقات نشان داده اسن که توانبخشی سکته مغزی باید هرچه سریعتر آغاز شود.این نکته پزشكان را به اين سمت سوق داده است كه تعادل بين حفظ كنترل عصبی و تمركز روي استقلال عملكرد فردی را از طريق تكنيكهاي جبراني ايجاد كنند.

تيم توانبخشی با محوریت قرار دادن بیمار سعي مي کند كيفيت زندگي فرد را بهبود بخشد. اين روش منحصر به بهبود عملكر د حرکتی ، استقلال عملكرد و جايگاه اجتماعي نيست. برنامه جامع توانبخشی Comprehensive rehabilitation program جامع وفراگیرشامل يك برخورد جامع و همه جانبه است كه در آن بيماران و موقعيت و شرايط اطراف آنها به عنوان يك مجموعه مورد توجه قرار مي گيرد.

بهترین کلینیک فیزیوتراپی در شیراز

بهترین دکتر کاردرمانی در شیراز

بهترین دکتر گفتاردرمانی شیراز

کلینیک تخصصی قصرالدشت شیراز