درمان های آسیب مغزی شیراز
شناخت کافی نسبت به آسیب های مغزی و راهکارها

🔺آسیب مغزی تروماتیک خفیف (concussion) حالت شایعی میان بسیاری از مردم بوده و به صورت سرگیجه ،سردرد، تهوع، استفراغ و گاها کاهش سطح هوشیاری خود را نشان می‌دهد. شواهدی قوی حاکی از آن‌اند که در یک کلاس ۱۳ نفره دبستان حداقل ۵ نفر آسیب مغزی را قبل از سن ۱۵ سالگی تجربه کرده‌اند.

گفتاردرمانی قصرالدشت 

مراکز گفتاردرمانی شیراز

گفتاردرمانی سکته مغزی در شیراز

درمان گفتار در سکته مغزی در شیراز 

بهترین گفتاردرمانی در شیراز و استان فارس

علائم آسیب خفیف به طور معمول طی روزها یا هفته‌ها برطرف می‌گردد، با این حال حدود ۱۰ درصد موارد نقص‌های طولانی‌مدتی را در حافظه، تمرکز، رفتار، خلق و شخصیت به دنبال دارند. هم‌چنین محققان ارتباط این آسیب‌ها با عواقب منفی مداومی که در پی دارند را بررسی کرده‌اند.

🔺برای مثال مطالعه‌ای نشان داده که کودکان آسیب‌دیده در سنین قبل از مد‌رسه، به طور قابل‌ملاحظه‌ای در طول دوران نوجوانی رفتارهای ضد اجتماعی و بیماری‌های روان‌پزشکی از خود نشان دادند. این مشکلات به دوره بزرگسالی نیز کشیده‌شده و بیشتر به صورت سوءمصرف الکل و مواد مخدر در سنین حدود ۲۵ سالگی تظاهر می‌یابند.

گفتاردرمانی شیراز

💠عدم شناخت کافی آسیب مغزی در میان خانواده ها، عموم، تامین‌کننده های سلامت، معلمان و اعضای سیستم عدالت اجتماعی طرز تفکرات اشتباهی را در مورد این که آسیب مغزی چیست به دنبال داشته است. اگر چه ممکن است بچه‌های آسیب دیده از زندگی خود راضی باشند ولی آن‌چه مسلم است این می‌باشد که آسیب مغزی می تواند زندگی را به طور بالقوه سخت‌تر کند.

✳️راه پیش رو
باید آگاه باشیم که حمایت و توجه بیشتر لازم است تا این چنین کودکانی به حداکثر پتانسیل درونی خود برسند. با این‌حال آن‌هایی که در بهترین موقعیت لازم برای کمک‌رسانی‌اند، یعنی آموزگاران، خود هیچ‌گونه آموزشی در مورد نحوه‌ی کمک‌ به کودک دارای آسیب مغزی نمی‌بینند. همچنین با بسیاری از این کودکان در مدرسه درست برخورد نمی‌شود و لذا از مدرسه رفتن طفره رفته، نهایتا سطح یادگیری آموزشی پایینی داشته و در حالی مدرسه را به قصد زندگی در اجتماع ترک می‌کنند که واجد آمادگی کافی برای آن نیستند.

مراکز گفتاردرمانی در شیراز

کلینیک های گفتاردرمانی در شیراز

بهترین گفتاردرمانی در شیراز

آسیب مغزی آسیب دیده و چگونگی تاثیر آن بر افراد چیست؟

آسیب مغزی آسیب دیده و چگونگی تاثیر آن بر افراد چیست؟

آدم خوش شانس بود که سه سال پیش یک تصادف بزرگ با خودروی خود داشته باشد. او چندین ماه در بیمارستان بود اما آسیب جسمی جسمی نداشت. او به نظر می رسید او بهبود کامل را انجام داد. اما او استدلالآمیز، کودکانه، وحشیانه بود و خانواده اش گفتند که او "همان فرد نیست". آدم یک آسیب شدید مغزی آسیب دیده بود.

آسیب مغزی آسیبدیده چیست؟

آسیب های مغزی زمانی است که مغز توسط یک نیروی مکانیکی خارجی آسیب دیده است، مانند نوعی که ممکن است در یک تصادف اتومبیل داشته باشید، اگر سقوط کنید، ورزش کنید یا اگر مورد حمله قرار گیرید.

این صدمات معمولا در اخبار زمانی است که بازیکنان ورزشی دارای یک ضربه محکم و ناگهانی؛ یا در ارتباط با حمله به مواد مخدر و الکل که در آن ضربه به سر منجر به آسیب رساندن، گاهی مرگبار استبه زمین افتادن (پانچ بزدل یا پادشاه ضربه).

در اغلب موارد، این افراد جوان هستند، به ویژه مردان، که مبتلا به آن هستند. اما بسیاری از سالمندان ممکن است در هنگام سقوط آسیب مغزی آسیب ببینند.

استرالیا جمعیت رو به افزایشی از بازماندگان آسیب مغزی آسیب دیده است. این به خاطر سن جوان ترین قربانیان و کاهش میزان مرگ و میر است با توجه به درمان بهتر. انتظار میرود آسیب مغزی آسیب ببیند علت عمده ناتوانی توسط 2020.

چگونه مردم را تحت تاثیر قرار می دهد؟

چند ضایعه مغزی آسیب دیده یکسان هستند و نتایج دو آسیب مشابه در افراد مختلف متفاوت است. آسیب ها می توانند بر روی نحوه فکر کردن، احساس، رفتار و ارتباط با شرایط روزمره تاثیر بگذارند.

افراد با آسیب های شدید و شدید می توانند مشکلات ارتباط، توجه، پردازش افكار به سرعت، یادگیری، یادآوری، برنامه ریزی، حل مسئله، ملاقات و تفكر انتزاعی یا انعطاف پذیری داشته باشند

   
     
آسیب به بخشی از مغز به نام لوب های پیشانی بر توانایی افراد برای تنظیم افکار، احساسات و رفتار خود تاثیر می گذارد. این می تواند مردم را تحریک پذیر، تحریک پذیر، تهاجمی، رانندگی کاهش دهد، بی تفاوتی، احساسات بیش از حد و یا خلق و خوی مسطح داشته باشد.

مشکلات درک احساسات و اهداف دیگران (شناخته شده به عنوان شناخت اجتماعی) ممکن است سبب کاهش همدلی و رفتار اجتماعی نامناسب شود. خودکفایی کاهش یافته همچنین می تواند منجر به عدم درک توانایی ها و تغییراتی که دیگران درک می کنند.

آسیب مغزی آسیب دیده می تواند شخصیت فرد را به نقطه ای تبدیل کند که "آنها دیگر نمی توانند همان فرد باشند" که قبلا بودند. با توجه به اینکه بسیاری از این مشکلات می توانند بدون مشکلات فیزیکی رخ دهند، آنها تحت چارچوب "معلولیت نامرئی".

چگونه آسیب مغزی آسیب بر مغز تاثیر می گذارد؟

صدمات ممکن است به علت اثر فوری تاثیر (شناخته شده به عنوان آسیب های اولیه) و یا کسانی که به دنبال این (عوارض ثانویه).

آسیب های اولیه شامل موارد زیر است: انزالهنگامی که بافت مغزی قطع و یا پاره شود؛ کبودیوقتی مغز کبود می شود؛ رگ های خونی و آسیب آكنه، جایی که نورون ها کشش و پاره شده اند.

این می تواند رخ دهد در جایی که جسم به سر (a آسیب کانونی) یا در سراسر مغز (آسیب دیدگی) بخشی از مغز که به عنوان لوب های پیشانی و طولی شناخته می شود، بیشتر به هر دوی این صدمات آسیب می رساند. این به دلیل اندازه بزرگ آنها است و به عنوان سطوح سخت و غیر عادی جمجمه که می تواند باعث آسیب شود، نزدیک است.

لوب های پیشانی و طولانی مغز، نشان داده شده در اینجا، به خصوص آسیب پذیر هستند. (آسیب مغزی آسیب دیده است)


لوب های پیشانی و طولانی مغز، نشان داده شده در اینجا، به خصوص آسیب پذیر هستند. از www.shutterstock.com

عوارض ثانویه شامل مغز است ضایعات (بافت مغزی آسیب دیده)؛ تورم مغز، افزایش یافت فشار داخل جمجمه (فشار داخل جمجمه) فتق (حرکت بافت مغز)، مرگ بافتهیپوکسی (محرومیت اکسیژن) و عفونت.

تا چه حد کسی در ابتدا و قبل از اینکه آگاهی خود را از دست می دهد و برای مدت زمانی که (به عنوان پس زدن آمینوزی شناخته می شود) دسته بندی کردن آسیب مغزی آسیب دیده به عنوان خفیف، متوسط ​​یا شدید. اکثر (در مورد 80٪) بستری شدن برای آسیب های خفیف است.

چگونه مدیریت می شود؟

افرادی که با آسیب مغزی آسیب دیده می توانند در هنگام ماندن در بیمارستان (به عنوان یک بیمار) و یا بعد از اینکه به جامعه (به عنوان بیمار) تخلیه می شوند، درمان می شوند.

توانبخشی در بیمارستان بر روی مسائل فوری پزشکی و کاربردی متمرکز است، با طیف وسیعی از متخصصان بهداشتی درگیر، مانند فیزیوتراپیست ها، آسیب شناسان گفتار، متخصصان روانپزشک (روانشناسانی که در ارزیابی، تشخیص و درمان اختلالات مغز) و درمانگران شغلی تخصص دارند. به طور معمول، برنامه توانبخشی فردی برای کمک به بیمار برای بازگشت به جامعه آماده می شود.

توانبخشی بیمار بیشتر بر روی بیماران تمرکز دارد زمینه زندگی روزمره. در اینجا، یک تغییر برای کمک به بیماران ایجاد نقشهای زندگی و موفقیت کامل کارهای روزمره مانند خوردن غذا، دوش گرفتن و سفر است.

چالش های پیش رو چیست؟

بازیابی از آسیب مغزی آسیب دیده از فرد به فرد متفاوت است. بعضی از مردم به راحتی می توانند زندگی خود را در حالی که دیگران می توانند مبارزه کنند تنظیم محدودیت های آنها، شیوه زندگی جدید و خودمحور. بعضی از آنها می توانند به طور مستقل زندگی کنند، اهداف زندگی و یافتن مکان معنی دار در جامعه را داشته باشند.

مشکلات رفتاری و عاطفی موانع مهمی است بهبود طولانی مدت. این چالش ها تا زمانی که فرد در اجتماع نیست، از خدمات توانبخشی و به طور کامل وابسته به مراقبین و / یا خانواده.

مسائل رفتاری و شخصیت نیز باعث آسیب مغزی شدید می شود برای مدیریت، قرار دادن بار بر مراقبان و در نتیجه یافتن مشکلات و حفظ کار.

اعضای خانواده و دوستان می توانند به جلو بروند، و منجر به پیشرفت بیشتر می شوند انزوای اجتماعی و تنهایی، و بازماندگان را بیشتر حساس می سازد مشکلات روحی و روانی و نهادینه سازی. متاسفانه، این مشکلات بدتر می شود همانطور که گذشت سالها، با وجود پیشرفتهایی که در طول بهبودی اولیه صورت گرفته است.

درباره نویسنده

تراویس وایرن، دانشیار دانشکده دندانپزشکی، UNSW و امیلی تریمر، عضو هیئت تحریریه، UNSW

برچسب ها :


گفتاردرمانی شیرازبهترین گفتاردرمانی در شیرازگفتاردرمان در شیرازکاردرمانی شیرازکاردرمانی در شیرازکلینیک کاردرمانی در شیرازکلینیک گفتاردرمانی در شیرازمراکز کاردرمانی در شیرازمراکز کاردرمانی شیرازمراکز گفتاردرمانی در شیرازمراکز گفتاردرمانی شیرازکاردرمانگرکاردرمانارگوتراپارگوتراپیستارگوتراپیهندتراپینوروفیدبکبیوفیدبکتحریک الکتریکی مغزکاردرمانیگفتاردرمانیکاردرمانی قصردشتکاردرمانی قصرالدشتکاردرمانی پیشه ورکاردرمانی سجاد پیشه ورکاردرمانی در شیرازکاردرمانی ایرانکاردرمانی فارسکاردرمانی در استان فارسکاردرمانی در قصردشتکاردرمانی نزدیک قصرالدشتکاردرمانگر شیرازکاردرمان شیرازکاردرمان در شیرازبهترین کاردرمان در شیرازمراکز کاردرمانی شیرازبهترین کاردرمانی در شیرازمراکز معتبر کاردرمانی در شیرازکلینیک های کاردرمانی در شیرازکاردرمانی خوب در شیرازکاردرمانی در منزلکاردرمانی در منزل درشیرازکاردرمانی در منزل شیرازگفتاردرمانی در منزل شیرازگفتاردرمانی در منزلتوانبخشی قصرالدشتتوانبخشی قصردشتتوانبخشی پیشه ورتواتبخشی سجاد پیشه ورسجاد پیشه ورارگوتراپیست سجاد پیشه وردرمان سکته مغزی شیرازدرمان فلج مغزی شیرازدرمان تاخیر حرکتی در شیرازمجهزترین کلینیک شیرازمجهزترین کلینیک کاردرمانی در شیرازدکتر کاردرمانی در شیرازکلینیک کاردرمانی شیرازکلینیک کاردرمانیکاردرمانی جسمیکاردرمانی ذهنیکاردرمانیکاردرمانی کودکانکاردرمانی فلج مغزیکاردرمانی سالمندانفیزیوتراپی در شیرازفیزیوتراپی شیرازفیزیوتراپی در منزل شیرازبهترین فیزیوتراپی در شیرازدرمان در منزل شیرازکاردرمانگرشیرازکاردرمان شیرازارگوتراپ شیرازارگوتراپیست شیرازارگوتراپی شیرازهندتراپی شیرازنوروفیدبک شیرازبیوفیدبک شیرازتحریک الکتریکی مغز شیرازفیزیوتراپیفیزیوتراپی اطفالفیزیوتراپی شیرازفیزیوتراپی اطفال در شیرازفیزیوتراپی کودکان در شیرازدرمان لکنت شیرازدرمان اختلال بلع شیرازدرمان سی پیدرمان فلج مغزیدرمان سی پیدرمان اوتیسمدرمان اتیسمکاردرمانی اوتیسمکاردرمانی اتیسمتاخیر حرکتیتاخیر رشدیدرمان فلج مغزی شیرازدرمان سی پی شیرازدرمان اوتیسم شیرازدرمان اتیسم شیرازکاردرمانی اوتیسم شیرازکاردرمانی اتیسم شیرازتاخیر حرکتی شیرازتاخیر رشدی شیرازسکته مغزیآفازیکلینیک توانبخشی شیرازتوانبخشی قصرالدشتتوانبخشی قصردشتکلینیک توانبخشی شیرازمرکز توانبخشی شیرازکلینیک تخصصی توانبخشی کاردرمانی و گفتاردرمانی قصرالدشت شیرازکاردرمانی و گفتاردرمانی قصرالدشت شیرازشیرازنوروتراپینوروتراپیستلباس فضاییاسپایدرکیجپارافین تراپیپارافین درمانیاختلال یادگیریعقب ماندگی ذهنیسندروم داونسندرم داونهیدروتراپیاب درمانیآب درمانیماساژاختلالات جسمی حرکتیضایعات نخاعیپارکینسونام اسضربه مغزیسالمندانحرکات اصلاحیاسکلتی عضلانیارگونومینوروتراپی در شیرازنوروتراپیست در شیرازلباس فضایی در شیرازاسپایدرکیج شیرازپارافین تراپی شیرازپارافین درمانی شیرازاختلال یادگیری شیرازعقب ماندگی ذهنی شیرازسندروم داون شیرازسندرم داون شیرازهیدروتراپی شیرازاب درمانی در شیرازآب درمانی شیرازماساژ در شیرازاختلالات جسمی حرکتی شیرازضایعات نخاعی در شیرازپارکینسون در شیرازام اس شیرازضربه مغزی شیرازسالمندان در شیرازحرکات اصلاحی شیرازاسکلتی عضلانی در شیرازارگونومی در شیرازکادردرمانیکادردرمانی در شیرازکادردرمانی شیرازکروناتاخیر گفتاریدرمان تاخیر گفتار و زباندرمان تاخیر گفتار شیرازرشدحرکتی شیرازرفتار حرکتی شیرازکاردرمانی در خانه شیرازگفتاردرمانی در خانه شیرازمطب کاردرمانی در شیرازمطب گفتاردرمانی در شیرازدکتر گفتاردرمانی در شیرازدکتر کاردرمانی در شیرازمرکز کاردرمانی در شیرازمرکز گفتاردرمانی در شیرازکاردرمانی چمران شیرازکاردرمانی ستارخان شیرازکاردرمانی ولیعصر قصردشتکاردرمانی زند شیرازکاردرمانی زرهی شیرازکاردرمانی ولیعصر شیرازکاردرمانی معالی اباد شیرازکاردرمانی ملاصدرا شیرازکاردرمانی شهرک صدرا شیرازکاردرمانی صدرا شیرازکاردرمانی استقلال شیرازکاردرمانی پاسداران شیرازکاردرمانی آبادهکاردرمانی اقلیدکاردرمانی ارسنجانکاردرمانی استهبانکاردرمانی بواناتکاردرمانی پاسارگادکاردرمانی جهرمکاردرمانی گویمکاردرمانی کوارکاردرمانی بوشهرکاردرمانی بندرعباسکاردرمانی تهرانکاردرمانی اصفهانکاردرماتی درسعادت شهرکاردرمانی خرامهکاردرمانی خرم‌بیدکاردرمانی خنجکاردرمانی دارابکاردرمانی رستمکاردرمانی زرین‌دشتکاردرمانی سپیدانکاردرمانی سروستانکاردرمانی فراشبندکاردرمانی فساکاردرمانی فیروزآبادکاردرمانی قیر و کارزینکاردرمانی کازرونکاردرمانی کوارکاردرمانی گراشکاردرمانی لارستانکاردرمانی لامردکاردرمانی مرودشتکاردرمانی ممسنیکاردرمانی مهرکاردرمانی نی‌ریزدرمان انلاینکاردرمانی انلاینگفتاردرمانی انلاینکاردرمانی آنلاین شیرازگفتاردرمانی آنلاین شیرازدرمان در منزلکاردرمانی در منزل شیرازگفتاردرمانی در منزل شیرازهوم ویزیت شیرازگفتاردرمانی مجازیگفتاردرمانی تصویریگفتاردرمانی با واتساپکاردرمانی مجازیکاردرمانی تصویریکاردرمانی با واتساپبهترین دکتر گفتاردرمانی شیرازبهترین دکتر کاردرمانی شیرازکاردرمانی کودکان در شیرازکاردرمانی کودک در شیرازکاردرمانی بزرگسالان در شیرازگفتاردرمانی کودکان در شیرازگفتاردرمانی کودک در شیرازگفتاردرمانی بزرگسالان در شیرازاطفالسالمندانسالمندبهترین متخصص مغزو اعصاب کودکان در شیراز نورولوژیبهترین متخصص مغزو اعصاب بزرگسالان در شیراز نورولوژیستبهترین متخصص ارتوپد کودکان در شیرازبهترین متخصص ارتوپد بزرگسال در شیرازبهترین متخصص روانپزشکی کودکان در شیراز روانپزشکروانپزشک شیرازاینستاگرام و تلگرام ونشانی و تلفن و آدرس کلینیک ها و مراکز کاردرمانی و گفتاردرمانی در شیراز

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی :*

پست الکترونیک :

نظرات: *

آدرس ارتباطی ما

نشانی:ایران _فارس_شیراز_میدان قصرالدشت(مترو)_انتهای کوچه99قصرالدشت (مقربی)_فرعی راست ابتدای کوچه 34 وکلا(ایمان شمالی/همت شمالی)

موبایل : 09392024636

تلفن تماس : 07136308341